Beroende av träningsväskan

Inför kvällens Zumba och vatten-fys så fick jag av någon anledning för mig att byta från träningsvärken till en ryggsäck. Fråga mig inte varför, det var inget jag tänkte, Det bara blev…

Som en konsekvens av det så glömdes många saker kvar hemma, typ tvål, schampo, nya underkläder och hårborste. Livet blir tufft utan dessa saker alltså. Men överlevde det oxå. Och fick ytterligare 2h till min 100innan2018-samling och är nu uppe i 12h på 9dagar. Hejja mig!

Nästa bakslag 

Två ömmande hälar håller på att sätta käppar i hjulet för mina 100timmar innan 2018.

Har blivit mycket masserande av fötterna, varma fotbad många gånger om. Ingen löpning, hopp och skutt eller ens promenader. Vill verkligen inte dra på mig några skador… haft hälsporre på höger sida för 2 år sen typ. Och det är inget jag är sugen på att få igen. Så är väldigt försiktig med att anstränga hälarna mer än nödvändigt.


Har ändå fått till en del styrketräning av armar och rygg och har nu 9h i min samling, på 7dagar, så ännu ligger jag rätt bra till 😁

Samlar timmar

I torsdags blev det två timmar till min samling. Först Zumba sen direkt vidare till vatten-fysen. Min kropp är inte helt med på att köra två ganska tuffa pass så tätt efter varnadra. Men det funkar när det är en gång i veckan och jag har blivit bättre på att äta “rätt” innan, mellan och efter passen. Så kommer fortsätta köra så på torsdagar.

I fredags blev den 30min löpning och sen ett pass hemma med fokus på bålstyrka.

Idag ska jag ge mig ut på en långrunda. Har svårt att komma vidare där. Har en distans, 9km som är svår att komma förbi… Ska prova en ny grej jag läst lite om på nätet. Har en runda som går hemifrån som är 9km. Kommer jogga den, sen ta en längre paus hemma, fylla på energi, sitta ner en stund, gå på toa osv. Kanske runt 30min. Sen ge mig ut på rundan igen och köra 9km till.

Vet inte alls om det är en bra teknik, men jag ska prova denna och nästa helg har jag tänkt och se hur det känns. Det kan ju knappast bli sämre eller Hur? 

Pressar på milen

Kom iväg på en lite längre runda idag. Vet inte om det har med kylan att göra, men det är tungt att springa just nu. Inte så mkt i benen eller Så, utan det är “lungorna” som tar emot. Kondisen är inte lika bra som benen/styrkan eller hur jag ska förklara…

Nytt pb på milen med -15 sekunder. Känner att jag fått upp mer pannben och vilja att pressa mig hårdare/längre. Nu ska bara kondisen med. Hejja mig!